Biografie

An (°1962) begint te dansen aan 7 jaar. Na haar studies Germaanse filologie (RuGent)werkt ze in het bedrijfsleven als kader. Parallel volgt ze talrijke cursussen en trainingen die lichaam en geest centraal stellen : massage, eutonie, yoga, relaxatietechnieken, een training in Labantechniek, …

In 1990 begint ze ook les te geven en zet alles opzij om zich te vormen in Postural Integration®, een vorm van psycho-lichamelijke therapie in individuele sessies.

Ze begin ook de 5Rhythms™ te dansen in België en in het buitenland en volgt verder hedendaagse dans op basis van Alexandertechniek.

In 1993 begint ze een privépraktijk in Posturale Integratie, geeft ze dans als persoonlijke exploratie en werkt ook enkele jaren halftime als danstherapeute in een psychiatrische inrichting.

Enkele jaren later beslist ze meerdere sabbatjaren te nemen: oceaanzeilen naar andere continenten, op zoek naar een intensere ontmoeting met andere culturen, met zichzelf en de ander en met de natuur…

Bij haar terugkomst opent ze terug een privépraktijk voor individuele therapiesessies in Brussel. De danslessen hebben hun vorm en inhoud gevonden, « gerijpt » door de jaren en door de ervaringen. In 2004 noemt ze deze persoonlijke benadering van dans  « Bodymind Movement® »

An werkt individueel en met groepen en vormt mensen in danstherapie. Ze heeft ondertussen ook een praktijk in Gembloux en heeft het einddiploma gehaald in Craniosacral Therapy (Upledger Institute Belgium) waar ze af en toe ook assisteert en verantwoordelijk is voor een cursus die de link naar de beweging maakt. Ze laat zich superviseren en schoolt zich regelmatig bij om het therapeutisch werk nog te verfijnen op psychisch, fysisch, emotioneel en energetisch vlak. Ze onderzoekt verder het verband tussen de beweging van het lichaam en de bewegingen in het levensproces o.a. via de beoefening van diverse technieken en door deel te nemen aan projecten.

Haar voornaamste doelstelling is de cliënten te begeleiden naar zelfrealisatie:  het ontdekken en het tot uiting brengen van hun potentieel.